Patriotismul românesc(aka Mihai Bendeac si blogul său)

Posted: Iulie 12, 2010 in Fără categorie
Etichete:, , , , , , , , , ,

Cum multi dintre voi probabil stiti, Mihai Bendeac a anuntat pe blogul personal ca s-a saturat de cocalari si politicieni corupti(simboluri de importanta majora ale tarii noastre) ca urmare a decis sa isi inchida site-ul in viitorul apropiat.

Nu scriu un articol din cauza blogului lui Bendeac pentru ca sincer sa fiu nu l-am frecventat in ultima vreme. Ceea ce insa m-a impresionat la el este ultimult articol care din respect pentru, probabil, o multime mica de oameni, care inteleg si aplica in viata de zi cu zi comportamentul cetateanul „exemplu”, l-a scris. Fragmentul cel mai important dupa mine este asta:

„Si s-a intamplat mai devreme decat credeam. M-am saturat! Ce incerc eu sa fac aici? Sa schimb ceva? CE? E in van! E o prostie fara margini! Da! Mi-e scarba de Romania! Am ajuns sa-mi fie scarba! Si o sa apara tot felul de patrioti sa urle cretinismul din capul lor: “Pai de ce nu pleci ma??” Prieteni, o sa plec! Cand voi putea, am sa plec imediat!!! Pentru ca nu vreau sa mor de mana lor.”

Haide sa-l analizam un pic. Bendeac, ca destui oameni din tara asta, a inteles cum merg treburile. Pe parcusul carierei sale de actor, s-a facut remarcat in general datorita unor doze de umor aplicate unde il doare pe roman mai tare. A parodiat zeci de personaje cunoscute: politicieni, fotbalisti, patroni de cluburi, pitipoance, cocalari si multe alte specii pararele rasei umane. Eu imi pun o intrebare, credeti ca daca Mihai Bendeac nu ar fi avut si o alta motivatie inafara de banii oferiti(care pun pariu ca nu sunt cine stie ce suma) ar fi reusit sa ajunga pana aici? Adica sa aiba o emisiune proprie, sa fie cunoscut si iubit… Raspunsul meu este ca nu, principalul scop al sau, cum si el insusi zice, a fost sa schimbe ceva. A vrut ca si altă lume(puţină in comparaţie cu opoziţia nepăsătoare) să aducă România mai sus. Sa ii faca pe romani sa inteleaga ca totul pleaca de la ei. Nu continui cu asta… n-ar avea rost.

Totusi momentul cheie al scurtului citat vine imediat dupa: „E in van! E o prostie fara margini!”. Corect! Cu alte cuvinte, cum ai putea tu sa schimbi mentalitatea cuiva care crede ca este bine cum traieste, cum se imbraca, cum se poarta, cum interactioneaza cu ceilalti? Si chiar daca ai putea odata, cum ai reusi cu atatea milioane?! E o prostie sa crezi ca daca Bendeac continua ceea ce face, va reusi sa schimbe ceva.  Nici el, nici eu, nici nimeni nu poate asta. Singura cale de a scapa este plecarea. Adica pa-pa si la gara. Oprirea urmatoare prin Germania.

M-am saturat sa tot aud oameni care urla in toate partile ca trebuie sa facem ceva… Nu ai ce sa faci. De aici de jos nu ai cum sa schimbi ceva sus. De aici de jos nu ai cum sa schimbi ceva general. Asta ne caracterizeaza. Si sunt satul sa tot aud ca: nu toti suntem asa. Sunt tiganii si manelistii si copii de bani gata si politicienii… DAR RESTUL SUNTEM OK! Venim din acelasi loc suntem aceasi oameni, o sa pari prost daca incerci sa-i explici unuia din afara contrariu.

Credeti ca daca Mihai Bendeac era Jonh Albert(zic si eu), nascut in Anglia si facea o emisiune despre orice, ar fi vrut sa plece? Nu! Pentru ca majoritatea oamenilor sunt ok! Nu o sa fi batut pentru ca ii rogi sa dea muzica mai incet pe vecinii tai. Desi tara asta pierde daca Mihai Bendeac pleaca, eu zic ca e timpul sa gandeasca si el macar odata ca majoritatea. Mie sa imi fie bine. Si sa se urce in primul avion cu directia: EST.

Comentarii
  1. Tony spune:

    Of,of…ce sa-i faci?
    Zilele astea citeam un articol in care un grup de fani Nickelback cereau sa fie adusa si trupa lor in concert in tarisoara noastra, avand in vedere ultimele trupe aduse, pentru a continua sirul de conerte rock…poate vor reusi astfel sa demanelizeze o tara „puternic manelizata”.

  2. Teodor spune:

    Nu cred ca din concerte o sa ne vindecam Tony.:))

  3. Tony spune:

    Normal ca nu, vroiam doar sa zic ca mai sunt totusi oameni care spera…spera ca vom merge pe linia de plutire candva! 😀

Lasă un răspuns

